Integritetspolicy

Viktig information till dig som är medlem i Maine Coon-katten.

Vi värnar om din personliga integritet och att du ska känna dig trygg när du lämnar personuppgifter till oss. Därför har vi, i enlighet med GDPR (General Data Protection Regulation, Dataskyddsförordningen på svenska), tydliggjort vår integritetspolicy så att det blir lättare för dig som medlem att förstå vilken information vi samlar in och varför vi gör det.

Följande uppgifter hålls i vårt register

● Namn

● Postadress

● Mejladress

● Telefonnummer

● Medlemstyp (Ny medlem, Gammal medlem, Familjemedlem)

● Stamnamn och hemsida för uppfödare

● Värvare

● Betalning

● Medlemsår

Dessa uppgifter behöver vi för att kunna uppfylla avtalet om medlemskap; såsom att administrera medlemskapet, skicka ut välkomstbrev med medlemsförmåner, information, kallelser, medlemstidningen, samt vinster i klubbens tävlingar.

Vi använder inte dina uppgifter för reklamutskick och inga uppgifter lämnas ut eller säljs till andra företag/föreningar, inte ens våra sponsorer.

Dina uppgifter sparas i tre år efter att du avslutat ditt medlemskap. Därefter raderar vi alla uppgifterna.

Dina uppgifter hanteras av Maine Coon-kattens styrelse, som också är personuppgiftsansvarig. Dina uppgifter kan också komma att lämnas ut till andra funktionärer som behöver ha tillgång till dem för sitt arbete inom föreningen (exempelvis kattungeförmedlare och webbmaster), samt till sponsorer i samband med vinstutdelning. För kontaktuppgift, se nedan.

Du har rätt att få tillgång till dina personuppgifter, få felaktiga personuppgifter rättade, och få dina personuppgifter raderade om uppgifterna inte längre är nödvändiga. Vänd dig då till styrelsens kassör (se nedan). Du har också rätt att lämna in klagomål till Datainspektionen.

Har du invändningar mot vår hantering av dina uppgifter, är du välkommen att mejla vår medlemsansvariga.